DANGAL

Hint, güreş, biyografi, aamir khan productions

Nerede izlenir: Netflix, DVD(SATIN AL)

Ne zaman izlenir: Aamir Khan filmlerine doyamadığınız ve 160 dakikayı göze aldığınız zaman.

 

Yönetmenliğini Nitesh Tiwari’nin üstlendiği, başrollerini ise Aamir Khan, Sakshi Tanwar ve Fatima Sana Shaikh’ın paylaştığı bu harikulade filmi sizlere sunmanın gururunu yaşıyorum. Neyse, hayranlığım bir kenarda beklesin.

2016 yılının son günlerinde vizyona giren bu yapım; alıştığımız türde eğlenceli, bol müzikalli Hint filmlerinden biri değil. Dram türünde bir biyografi filmi. Baba rolündeki Mahavir (yani bizim Aamir), hayatını güreşe adamış ve türlü şampiyonluklar elde etmiş başarılı bir güreşçi. Tabii bu rolü oynamak için Aamir Khan’ın şişirdiği vücuda da “vay be” tarzında bir bakış atıyoruz, elimizde değil. Amacı uluslararası mücadelede ülkesine altın madalya kazandıracak bir erkek evlat sahibi olmak. Ancak olur ya, dört çocuğun dördü de kız doğar. Onun için büyük hayal kırıklığı…

Bu noktada Mahavir’in kafasına dank eder! Neden kızlardan güreşçi olmasın? (Hindistan buna hazır mı?)

Ve kızları Geeta ile Babita’yı sıkı bir eğitime sokar. Kafasına koymuştur, kızları güreşçi olacaktır! Alıştıkları düzenden sıyrılıp canları çıkana kadar antrenman yapan kızlar isyanın son noktasına kadar gelir, zorla mı kardeşim? diyerek birbirlerini gaza getirirler. Kafalarında isyan kıvılcımları çaktığı esnada on dört yaşındaki kuzenlerinin düğününe giderler (Bu kızın zorla mı kardeşim? deme lüksü yok). Kendi yaşamlarından yakınan kız kardeşler ile kuzenleri arasında akıllara kazınan bir diyalog geçer:

-Hangi baba, kızlarını zorla güreşçi yapar? Köle gibi çalıştırır. Erkeklerle güreştirir. Karşı çıktıklarında saçlarını kestirir. Tanrı, kimseye böyle bir baba vermesin.

-Keşke Tanrı, bana da öyle bir baba verseydi. Babanız en azından sizi düşünüyor. Tüm dünyaya karşı geliyor ve söylenenlere kulak vermiyor.

Mahavir bu yönüyle büyük bir duvarı yıkıyor, adeta Hindistan’ı baştan yaratıyor. Kendi hayalini Geeta ve Babita’ya empoze ederek ne kadar doğru bir davranış sergiliyor tartışılır ancak kız çocuklarının yemek yapmaktan veya evinin kadını olmaktan çok daha fazlası olduğunu, verdiği çeşitli mesajla birlikte gösteriyor.

Nefes kesen bir hikaye kurgusu ile muhteşem oyunculukların sergilendiği filmin sinematografisi de Hindistan’ın merkezine çekiyor izleyeni. Film çekilmeden önce başrollerin hazırlıkları, filme ne kadar değer verildiğini gösteriyor. (Yalnızca Aamir Khan kilo verip kas yapmamış, kızlar da aylarca ders almışlar.)

Mekanlar müthiş, işleniş harika, mesajlar ef-sa-ne.

Aamir Khan, sen ne güzel adamsın…

2 Comments

  1. Fim baştan sonra sinema tarihindeki tüm klişeleri içinde barındıran nadir filmlerden. Oyunculuklar sıradan, gereksiz hint duyguallığı, uzun ve anlamsız sekanslar, zayıf kurgu. 15 dk izledikten sonra finalde ne olacağı kabbak gibi ortada. Zaman öldürmek, ailecek izleyecek film arıyorsanız seversiniz ama beyazperde adına bir şey başardığı yok. Vasat film

  2. ben filmin çok başarılı olduğunu duydum fakat uzunluğundan kaynaklı bir türlü izleme fırsatı edinemedim. bu yazı sonrası kısa süre sonra izlerim diye düşünüyorum fakat Hasan Deniz’in söylediği de aklımı karıştırmadı değil…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir